امنیت اطلاعات شماره سوم

آنتی ویروس پاندا، يک شواليه اسپانيایی

آنتی ویروس پاندا
نوشته شده توسط admin

آنتی ویروس پاندا

آنتی‌ویروس پاندا را می‌توان یکی از پایدارترین برندهای بازار ایران دانست. ایمن رایانه پندار که از ابتدا تاکنون نمایندگی این برند را بر عهده داشته است، حضوری مستمر و پررنگ در این حوزه داشته. پاندا را می‌توان جزء نخستین برندهایی برشمرد که آگاهانه و با برنامه وارد بازار ایران شد. زمانی که مک‌آفی و سیمنتک تقریباً رهبران بلامنازع بازار بودند، این لوگوی آبی‌رنگ بود که خود را در کنار قرمز و زرد قرارداد.

اما این برند در همه این سال‌ها سعی کرده آهسته و پیوسته در بازار حضورداشته باشد و کمتر رویکردی تهاجمی به حوزه نفوذ رقبا داشته است. پاندا با تلاش برای حضور در اغلب حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی، همواره خود را نمایانده است، اما شاید عدم تمایل صاحبان اسپانیایی برند به کسب سهم بیشتر از بازار، نماینده ایرانی را برای توسعه کانال فروش و نمایندگی چندان تحت‌فشار قرار نداده است.

پاندا را می‌توان از نخستین برندهایی دانست که با توجه ویژه به رایانش ابری تلاش کرد در این زمینه رهبر و پیشرو باشد. امری که به دلیل ابهامات فضای ابری و تردید عمومی سازمان‌ها برای ورود به آن، توفیق چندانی را برای پاندا به همراه نداشته است. از طرف دیگر فعالیت همزمان بر روی محصولات خانگی و سازمانی نیز، توان بسیاری را از شرکت می‌طلبد که به‌دشواری بتوان به همه خواسته‌های آن پاسخ مثبت داد. ایمن رایانه پندار اعلام کرده است که بیش از 64 هزار کاربر خانگی از محصولات آن استفاده می‌کنند که با توجه به عدم انتشار آمار سایر برندها، نمی‌توان نسبت به آن اظهارنظر خاصی کرد.

نکته جالب دیگر در خصوص این برند آن است که علیرغم سال‌های طولانی حضور در ایران، تاکنون شرکت دیگری مدعی ارائه آن در بازار نشده است که احتمالاً این امر مدیون ارتباط خوب ایمن رایانه پندار با شرکت پاندا است. زیرا تجربه نشان داده که هر محصولی که حضوری مستمر را در بازار داشته باشد، لاجرم شرکت‌های قدیمی و جدید دیگری به سراغ کسب نمایندگی آن خواهند رفت و مدعی عرضه آن خواهند شد. خصوصاً که موضوع تحریم‌های اقتصادی نیز این بهانه را به‌راحتی در اختیار شرکت‌های خارجی قرار داده و می‌دهد.

اما این اسپانیایی آرام که از حملات سایبری متعددی همچون استاکس‌نت و فلیم و … نیز مشتریان خود را به‌سلامت عبور داده، هنوز نتوانسته سهم مناسب خود را از این بازار کسب کند و عدم وجود یک شبکه توزیع گسترده همچنان نقطه‌ضعف آن محسوب می‌شود..

درباره نویسنده

admin

دیدگاهتان را بنویسید