چه چیزی میتواند برای هر گونه موسسه تجاری، مهمتر از داده باشد؟ این دادهها جدا از اینکه اطلاعات مشتری باشند یا ذخایر معنوی، عنصر حیاتی هر سازمان محسوب میشوند، اما متاسفانه اکثر مدیرعاملها واقف نیستند که باید این مسئله را در اولویت قرار دهند.
براساس نتایج نظرسنجی موسسه Ponemon از کاربران نهایی در سال 2011 تقریبا نیمی از تصمیمگیرندههای پاسخدهنده در حوزه فناوری معتقد بودند که نمیتوانند مشکلات امنیتی خود را برطرف کنند؛ زیرا این مساله توجه مدیرعاملهای آنها را به قدر کافی جلب نمیکند.
اکنون به عنوان یک مدیرعامل درک میکنیم که چطور ممکن است از نظر شما امنیت نسبت به مسائل تجاری دیگر در اولویت دوم قرار گیرد.
میدانم که شما باید یک سازمان را بدون دیگر شدن با جزییات فنی با سودآوری و موفقیتآمیز اداره کنید، اما به عنوان یک فرد باسابقه در حوزه صنایع امنیتی شاهد بودهام که نادیده گرفتن خطرات امنیتی میتواند هزینههای سنگینی را برای یک شرکت به بار آورد. شما نمیتوانید همه مشکلات مربوط به امنیت داده را برطرف سازید و باید آنها را اولویتبندی کنید. همان طور که درباره همه مسائل صادق است، محافظت از دادههای حیاتی اقدامی است که باید با هزینه و بهرهوری سازمانی متعادل شود.
در مورد نقض داده به گفتههای من اعتماد داشته باشید، همیشه و در هر حال؛ نه فقط در صورت بروز نقض و شاید هم همین حالا. دادههای شما نسبت به حمله آسیبپذیر هستند، زیرا دادههای همه افراد نسبت به حمله آسیبپذیرند و من قصد دارم شما را در این مورد راهنمایی کنم.
من با توجه به ماهیت دوگانه تجربه خویش، از یک طرف مدیرعاملی با گرایش خط سودآوری و از طرف دیگر متخصص امنیت، در موقعیت منحصر به فردی قرار دارم تا با همکاران مدیر خود درباره امنیت دادهها صادقانه سخن بگویم. میخواهم اصطلاحات فنی پیچیده و سخنان نامفهوم بازاریابی را کنار بگذارم و به صراحت با شما صحبت کنم.
آنچه اکنون به شما ارائه میدهم، توضیح «مدیر به مدیر» درباره لزوم اهمیت دادن به امنیت فناوری اطلاعات و شیوه استفاده از نقش مدیریتی برای ایجاد فرهنگ امنیت در سازمان است. انجام این کار ممکن است امکان عرضه محصول شرکت شما به مشتریان را فراهم کند یا مانع از آن شود.
شرح مفصلی از چکیده بالا را در فایل زیر بخوانید.