بازاریابی شماره دهم

چرا خبرنامه‎هاي ايميلي بفرستم؟

نوشته شده توسط admin

چرا خبرنامه‎هاي ايميلي بفرستم؟

آيا به آنها نياز دارم؟

 

همه اينجا هستند. دور تا دور يک اتاق کنفرانس نشسته‎ايد و سعي مي‎کنيد کشف کنيد چطور به بهترين شکل فروشندگان و مشتريان را به هم پيوند دهيد. محصولات بيشتري بفروشيد يا فقط «صدرنشين» ذهن مخاطب موردنظرتان بمانيد. يک نفر به اين نتيجه مي‎رسد که راه‌حلي وجود دارد که مي‎تواند همه اين مشکلات را به يک باره حل کند: يک خبرنامه ايميلي!

و ناگهان اين شماييد که انتخاب شديد تا اين کار را انجام دهيد. من هم قبلا در چنين موقعيتي بودم و در آن موقعيت احساس نگراني مي‎کردم. اگرچه خبرنامه‎هاي ايميلي يکي از رايج‎ترين انواع ايميل‎هايي است که فرستاده مي‎شوند، اما در واقع درست فرستادن آنها يکي از سخت‎ترين کارهاست.

فرستادن ايميل‎هاي خبرنامه‎اي سخت است، چون اين ايميل‎ها ترکيبي از انواع گوناگوني از اطلاعات مربوط به قسمت‎هاي مختلف کسب و کار شما هستند. اطلاعاتي که شامل يادآوري رويدادها، نظرسنجي‎ها، اطلاعات آموزشي در مورد محصول، خدمات يا ابتکارات و پيشرفت‎هاي شماست.

و چون اين نوع ايميل، ايميلي نيست که براي دستيابي به يک هدف طراحي شده باشد، مثلا يک محصول خاص را تبليغ کند، چکيده‎اي را  از آنچه قبلا منتشر شده است، را ارائه دهد، مشتري را ترغيب کند و يا يک ايميل معاملاتي که اطلاعات سفارش فراهم کند، بنابراين کار سختي است.

ايميل کردن خبرنامه‎ها مخصوصا زماني مشکل مي‎شود که بايد تلاش کنيم مشتريان را به تکميل يک فراخوان ترغيب کنيم.

اما اين مشکلات به اين معنا نيست که شما از انجام اين کار صرفه‎نظر کنيد. اگر اين کارها را به درستي انجام دهيد، مي‎توانيد بنياني از مشترکان متعهد براي خود بيافرينيد و يا حداقل اينکه مي‎توانيد مبلغان شرکت خود را درگير کنيد و آنها مي‌توانند کسب‌و‌کار شما را وارد عرصه کنند و اين قطعاً همان چيزي است که شما نمي‎خواهيد از دست دهيد.

هر کسي به يک خبرنامه نياز ندارد

در واقع، بيشتر افراد به يک خبرنامه نياز ندارند. شايد بيشتر شما بازاريابان کارهاي مهم‎تري داشته باشيد که بايد انجام دهيد تا اينکه وقت خود را صرف اين کنيد که دنبال اطلاعات بگرديد و آن را در يک قالب آشفته گردآوري کنيد که هيچ کس هم نمي‌خواهد آن را بخواند. يا اينکه ممکن است خبرنامه شما بسيار موفق و بخشي جدايي‎ناپذير از استراتژي‎هاي بازاريابي شما باشد.

به دلايل زير ممکن است به يک خبرنامه نياز پيدا کنيد:

  •  مديرتان به شما مي‌گويد که آن را براي فرد ديگري بفرستيد.
  •  شما يک خبرنامه درون‌سازماني داريد.
  •  اخيرا به واسطه خبرنامه‎ها به موفقيت‎هاي اثبات شده‎اي دست پيدا کرده‎ايد.
  •  فکر مي‎کنيد با اين روش‎ به نتايج خوبي دست پيدا مي‎کنيد و اين بهترين بهره‎اي است که مي‎توانيد از زمان‌تان ببريد. (هيچ کار ديگري نداريد که انجام دهيد؟)

مزاياي خبرنامه‎ها:

  •  معرفي برند. با برقراري ارتباطات دائمي با مشترکين ايميلي خود، اين امکان را براي آنها فراهم مي‎کنيد که برند شما را بشناسند و آن را با يک حس مثبت پيوند دهند.
  •  خبرنامه ابزاري براي انتشار محتواي موجود است. بسياري از شرکت‎ها رايج‎ترين پست‎ها و لينک‎هاي وبلاگي خود را در مقاله‎هايي که در خبرنامه‎هاي آنها قرار دارد، خلاصه‎‎ مي‎کنند. اين خبرنامه مي‎تواند دربردارنده انواع مختلفي از محتوا باشد.

مثلا يک خبرنامه مشترک مي‎تواند شامل يک پست وبلاگي جالب‌توجه، يک پيشنهاد جديد، اعلام وقوع يک رويداد قريب‎الوقوع، اطلاع‎رساني در مورد يک تخفيف و لينکي به يک نظرسنجي باشد .

درباره نویسنده

admin

دیدگاهتان را بنویسید