هاروارد بیزنس ریوییو بررسی کرد
تحول در کسبوکار و نقش مدیر ارشد اطلاعات
نوشته جیم های هرست، مدیرعامل ردهت
با استفاده از پروژههای بنگاههای اقتصادی ما کاری را انجام میدهیم که RED HAT در آن تخصص دارد: عمل کردن بهعنوان کاتالیزور یک جامعه بزرگتر.
میدانم که وقتی بیش از یک نفر از مشتریان ما درباره این موضوع از ما سؤال کردهاند، به موضوع درستی اشاره کردهایم. این اواخر مشتریان ما از ما این سوال را میپرسند: «همکاری، چگونه میتواند به ما کمک کند تا با تغییرات رخداده در مسیر مهاجرت از ساختار سنتی به ساختار مدرن کنار بیاییم؟» این نوع تغییر بر روی همه تأثیر میگذارد، از مشتریان مالی ما گرفته تا واحدهای دولتی و خردهفروشان و چیزی که آنها میخواهند تنها به بخش فناوری اطلاعات آنها محدود نخواهد شد.
نوآوری تنها یک امر فناورانه نیست و نوآوری نمیتواند در یک محیط خالی انجام شود. با استفاده از پروژههای بنگاههای اقتصادی ما کاری را انجام میدهیم که RED HAT در آن تخصص دارد: عمل کردن بهعنوان کاتالیزور یک جامعه بزرگتر. در این شرایط، این امر شامل یک جامعه از مسئولان اجرایی است که برای کنترل سکان هدایت کشتی اقدام میکنند و موجب میشوند تا تغییرات شکل بگیرند.
پژوهش واحد خدمات نقد تحلیلی کسبوکار هاروارد که بهعنوان بخشی از پروژه بنگاههای تجاری با پشتیبانی RED HAT انجامشده است، بهمنظور الهامبخش بودن برای برقراری ارتباط در زمینه نوآوریهای فناوری اطلاعات بین مدیران ارشد اجرایی و سایر مدیران اجرایی انجام شده است. چرا؟ تنها یکپنجم مدیران ارشد اجرایی بهعنوان شرکای معتمد مطرح هستند. در کنار آن با توجه به این امر که تنها ۱۶ درصد از شرکتهای همرده یا تجارتهای همرده بهعنوان تغییردهندگان ساختار کاری مطرح هستند، کاملاً واضح است که به ارتباط بیشتری نیاز خواهد بود.
موردی که برای من بسیار برجسته است این بوده است که شرکتهایی که بهعنوان شتابدهندگان نوآوری مطرح هستند، بهصورت واضحی از سایرین متمایز شدهاند. این شرکتها بر روی مواردی مانند استراتژیهای تجربه مشتریان و نوآوری خدمات متمرکز هستند. این امر چندان غافلگیرکننده نیست که واحدهای فناوری اطلاعات در این شرکتها با استفاده از فناوری، قالبها را نیز درهم شکستهاند تا تجارت را بهصورت کامل جدا سازند، نه اینکه تنها چراغها را روشن نگاه داشته و دادهها را در جریان نگاه دارند.
ما مدیران ارشد اطلاعاتی بنگاههای اقتصادی که بر روی نوآوری تمرکز کردهاند را خطاب قرار دادهایم زیرا این افراد هرروز در تلاش هستند تا درک کنند که بنگاههای اقتصادی آنها چگونه میتوانند در کنار یکدیگر جا شده و چگونه میتوان با استفاده از پشتیبانی نوآوریهای فناوری اطلاعات جهت پیشرفت دادن اهداف تجارت، بهصورت مبتکرانه عمل کرد. پروژههای بنگاههای تجاری بهصورت مستقیم از مأموریتهای بنگاههای اقتصادی رشد پیدا میکنند تا بتوانند بهعنوان یک کاتالیزور تغییر در جوامع همکاران، شرکا و مشتریان جهت ارائه فناوری بهتر عمل کنند. ما تمامی پاسخها را نداریم ولی اگر ما بهعنوان رهبران فناوری اطلاعات به دورهم جمع شویم، میتوانید مشکلات را باهم حل کنیم.
نسخه PDF مربوط به بررسی هاروارد بیزنس ریوییو درباره تحول در کسبوکار و نقش مدیر ارشد اطلاعات از فایل ضمیمه قابل دریافت است.