ال ریس ، متخصص بازاریابی و برندینگ در گفت و گوی اختصاصی خود با ماهنامه دیدهبان فناوری از دیدگاه های جنجالی اش در حوزه برندینگ سخن می گوید.
ال ریس (Al Ries) را کمتر کسی است که در حوزه بازاریابی و برندینگ نشناسد. اگر معتقدید که تجارت جنگ است یا برندینگ نبردی است در ذهن مشتری، در واقع دارید عناوین کتاب های مهم ریس را بازگو میکنید!
ریس که همپای فیلیپ کاتلر در دنیای مارکتینگ مطرح است، اتفاقاً خود را از فضای آکادمیک دور کرده و بر نظریات کاربردی و تا حدی جنجالی تمرکز کرده است. ریس با مطرح کردن ایده positioning یا همان جایگاه سازی تلاش کرده توجه مدیران را به این واقعیت معطوف کند که برندها نه از طریق تنوع و تکثر که از طریق متمرکز شدن بر یک حوزه خاص میتوانند موفق شوند. ریس میگوید که جایگاهی که برای یک محصول اولیه موفق به دست آمده است الزاماً برای محصول دوم بهدست نخواهد آمد!
به هرحال نظرات این استاد بازاریابی و برندینگ آن قدر مهم است که ما در دیده بان فناوری تصمیم گرفتیم برای شروع بخش جدید بازاریابی و روابط عمومی در ماهنامه، گفتگویی اختصاصی با وی ترتیب دهیم.
متن کامل این مصاحبه در شماره هفتم مجله دیده بان فناوری منتشر شده است.